FANDOM

Jest to po prostu umiejętność poruszania się z niezwykła szybkością, co może łamać maskaradę.

Koszt: 1 Vitae / turę

Pula: Brak. Może być jednak odpalona tylko raz na turę. Po pierwsze, w każdej turze z odpaloną akceleracją kropki w dyscyplinie odejmują się od puli na atak (KAŻDY!!!) postaci pragnących uczynić krzywdę przyspieszonemu wampirowi. Jest to niezależne od obrony postaci, noszonej zbroi i aplikuje się też do ataków bronią palną. Dodatkowo, w turach gdy akceleracja jest aktywna, poziom dyscypliny dodaje się do bazowej puli inicjatywy. W końcu akceleracja modyfikuje też prędkość postaci (prędkość działania zwiększa się o jeden krok za kropkę), a także prędkość poruszania się. Pozwala ona na dodanie poziomu akceleracji do prędkości biegu, a następnie podwojenie puli. Tak więc postać z prędkością biegu 12 mająca akcelerację na 3 ma prędkość biegu 30 (3+12, a potem 2x), zamiast bazowej 12.

Akcja: Reflexive. Postać może włączyć akcelerację przed akcjami przeciwnika w turze mogąc uzyskać płynące z niej korzyści. Pozwala to uzyskać bonus „protekcji” z tytułu akceleracji wcześniej w turze. Natychmiast dodawany jest także bonus do inicjatywy, co może przesunąć postać w kolejce. Podobnie dzieje się zmodyfikatorem prędkości. Podtrzymanie wszystkich tych benefitów w kolejnej turze kosztuje ponownie 1 Vitae. Moc nie może być użyta jedynie w turze, w które postać została sukcesywnie zaskoczona. Postać z Akceleracją może także skorzystać z natychmiastowej ucieczki i zapobiec temu mogą tylko postaci z taką samą lub wyższą prędkością. Nie jest to jednak możliwe, jeśli drzwi są zablokowane, co standardowo wymaga dwóch postaci o zwykłym rozmiarze (jedna jest zwyczajnie za mało skuteczna i przyspieszony wampir łagodnie przemyka się obok niej).