FANDOM

IMG 0116
Książę Domeny Rzeszowskiej, były Seneszal. Członek klanu Mekhet i zgromadzenia Invictus.

Tytuły Edit

Waszmość Pan Amadeusz Gryficki, Prawowicie Szlachetny Margrabia Rzeszowa, Książę Domeny Rzeszowskiej, Rajca, Król Pik

Poprzednie tytuły: Doradca, Pryskus klanu Mekhet, Podkomorzy, Walet Pik

Biografia Edit

Życie Edit

Urodzony w Rzeszowie w roku 1894, jako syn ghula Adama Gryfickiego i jego żony Anny.

Studiował w Krakowie i po studiach w 1920 roku walczył w Bitwie Warszawskiej.

Po wojnie powrócił do domu i rozpoczął dwuletnie przygotowania do Przemienienia, pod okiem swojego ojca Adama i jego Pana Jaromira Gryfickiego.

XX wiek Edit

Przemieniony przez Jaromira w swoje 28 urodziny. Lata 20-te spędził podróżując po świecie, następnie powrócił do Rzeszowa, gdzie służył ówczesnemu Invictusowi. W 1944 roku zakołkowany przez oddział łowców z NKWD, w ramach konfliktu rodzinnego.

XXI wiek Edit

Obudzony w grudniu 2014 roku przez Podróżnika. Natychmiast dołączył do Księcia Viktora Borowskiego, jako drugi członek ówczesnego Invictusa. W ciągu miesiąca przejął funkcję Przedstawiciela Invictusa w Radzie i Seneszala. Na stanowisku tym służył dwóm kolejnym Książętom, okazyjnie pełniąc funkcję władcy, pod nieobecność kolejnych monarchów. Był również jednym z trzech założycieli Polskiego Rodu Pik (obok Księcia Viktora Borowskiego i Sir Jónása Patakyego) jako Walet Pik. Od lutego 2016 roku, uznawany przez Afgańskich Królów Kart za Polskiego Króla Pik.

W lutym 2016 roku objął urząd Księcia w wyniku Puczu Gildii Mieczy.

Prowadził miasto podczas konfliktów z Wieszczami Tronu, Inkwizycją i Rojem, oraz w trakcie epidemii Malkavii.

W grudniu 2016 roku poświęcił się, by uwięzić Matkę Roju we śnie i doprowadzić do jej zniszczenia.

Pełnione Funkcje Edit

Książę Domeny Rzeszowskiej (Luty 2016 - Grudzień 2016)

Seneszal (Styczeń 2015 - Luty 2016)

Przedstawiciel Invictusa w Radzie (Styczeń 2015 - Luty 2016)

Priscus klanu Mekhet (Październik 2015 - Marzec 2016)

Plotki Edit

Plotki na temat Amadeusza (co najmniej jedna jest prawdziwa):

1. Ponoć nie może posiadać potomków.

2. Ponoć potrafi spoglądać w przyszłość.

3. Ponoć na przestrzeni lat pił krew i zyskał protekcję wielu prastarych wampirów, którym służy do dzisiaj.

4. Ponoć szpieguje swoich poddanych, wchodząc do ich snów.