FANDOM

Efekt: Kontakty pozwalają Twojej postaci korzystać z wiedzy i informacji dostarczanych przez daną grupę. Każda kropka w tym Atucie oznacza jedną grupę, w której masz znajomości. Kontakty mogą oznaczać konkretnych ludzi, określonych przez Ciebie lub Narratora, ale bardziej prawdopodobne jest, że jest to po prostu kilka, kilkanaście osób, z którymi kontaktujesz się telefonicznie, przez Internet, lub twarzą w twarz. Osoby te nie będą Ci pomagać, nie przyjdą na ratunek, jedyne co oferują to informacje.

Zbieranie informacji wymaga udanego rzutu na Manipulację + Perswazję lub Obycie, w zależności od tego, jakie masz relacje ze swoimi kontaktami. Kary do testu mogą być spowodowane tym, że informacja, której szukasz, jest mało znana (-1 do -3), tajna (-3), lub dzielenie się nią może wpędzić Twój kontakt w kłopoty (-3 do -5). Sukces nie oznacza, że dostaniesz dokładnie takie informacje, jakich oczekujesz, Twoje kontakty nie są wszechwiedzące.

Dramatyczna porażka: Kontakt nie mówi Ci wszystkiego, lub mówi nieprawdę. Być może oczekujesz czegoś w zamian albo po prostu się pomylił.

Porażka: Kontakt nie ma informacji, których szukasz.

Sukces: Kontakt ma informacje, których szukasz.

Krytyczny sukces: Kontakt dzieli się informacjami ponadto, o co pytałeś.

Sugerowane modyfikatory: Prezent (+1), mała łapówka (+1), duża łapówka (+2), przysługa (+1 do +3).

Możliwe kary: Brak łapówki (-1), częste prośby (-1 do -2), informacja jest tajna (-1 do -3), informacja była bardzo ciężka do zdobycia (-3).