FANDOM

[ 4 ]   Encyclopedic Knowledge - Wiedza Encyklopedczyna ( World Of Darkness -- Page 109 ) Edit

Efekt: Twoja postać jest istnym zbiornikiem użytecznych (a czasem bezużytecznych) informacji w szerokim zakresie tematów. Są szanse, że jest wstanie przytoczyć anegdotę dla każdej sytuacji, bazując na czymś co przeczytała, doświadczyła, lub widziała w telewizji. Możesz wykonać rzut Intelligence + Wits za każdym razem, kiedy twoja postać staje w obliczu sytuacji lub zjawiska poza jej normalną dziedziną doświadczenia. Jeśli rzut się powiedzie, może przypomnieć sobie ‘ciekawostkę’, którą słyszała w pewnym momencie, która może rzucić światło na ten temat. Dostępne tylko przy tworzeniu postaci. Twoja postać albo chłonęła wszystkie ciekawostki w swoim życiu, albo nie.

Niepowodzenie:  Twoja postać przeszukuje swój mózg, ale niczego nie znajduje.

Sukces: Twoja postać przypomina sobie detal lub fakt, który rzuca trochę światła na sytuację. “Mówisz, że był tam migdałowy zapach? Chyba kiedyś czytałem, że to oznaka zatrucia cyjankiem.”

Wyjątkowy Sukces: Twoja postać przypomina sobie klika użytecznych detali, które zapewniają obszerny wgląd. “Hej, fajne… mała cukierkowa czaszka. Robią takie w Meksyku na Dni Umarłych. To jest ofiara dla tych, których kochaliśmy, ale odeszli. A mówią, że niczego nie można nauczyć się z telewizji."