FANDOM

Pośród sług Spokrewnionych najczęściej spotyka się śmiertelne ghoule, którym ofiarowano mistyczną moc Vitae. U śmiertelnych krew wampira wywołuje nie tylko sztuczną miłość reprezentowaną przez Vinculum, ale również znaczny wzrosty siły fizycznej i wytrzymałości. Ghoul przestaje się starzeć tak długo jak pozostaje w nim chociaż odrobina krwi wampira, a starzy i obdarzeni silną wolą są nawet w stanie nauczyć się innych Dyscyplin niż tylko zwiększona siła i wytrzymałość.

Ghoule są szczególnie popularni w niektórych Domenach Spokrewnionych i są często podstawowymi sługami. Wampir może wybrać ghoula ze względu na konkretną umiejętność i pozycję w społeczności śmiertelnych albo po prosty ze względu na zwykłe przywiązanie. Spokrewnieni wykorzystują swoje ghoule jako posłańców, ochroniarzy, żołnierzy, przedstawicieli na dworze, pośrednikami służącymi do wpływania na śmiertelnych, lokajów, kierowców, służących czy dziennych strażników – praktycznie wszystko czego Spokrewniony nie jest w stanie sam zrobić, albo nie chce. Biorąc pod uwagę ilość krwi, jaką ghoule wymagają do utrzymania swoich umiejętność większość wampirów posiada tylko jednego lub dwóch takich służących i tylko w wyjątkowych przypadkach Spokrewniony może utrzymać więcej niż kilku. Niektóre ghoule wykształcają nienawiść do zadań, które musza wykonywać, ale niewielu ma wystarczającą siłę woli by się przeciwstawić.

Krążą plotki, że kilku ghoulom udało się zerwać więzi, czy to przez Śmierć Ostateczną ich pana, albo innymi drogami. Takie ghoule stają się banitami poszukującymi wampirów w celu wypicia ich krwi. Służą oni najczęściej przybranym mistrzom przez jakiś czas, a następnie wyruszają w poszukiwaniu lepszego miejsca, albo atakują wampiry w celu pozyskania Vitae. Takie ghoule są na tyle rzadkie, że większość Spokrewnionych nigdy się tym nie przejmuje, a wielu nawet wątpi w ich istnienie, ale jeśli ghoulom uda się zebrać w grupę, mogą być niebezpieczni dla samotnych neofitów albo nawet starszych, którzy nie są przygotowani na poradzenie sobie z nimi. Duża część ghouli dostaje się po działanie Vinculum innego wampira, ale nie wszystkie. Zostają oni albo prawdziwymi banitami, albo spotyka ich koniec w procesie poszukiwania źródła krwi pozwalającego utrzymać im ich stan.