FANDOM

Uświęceni Edit

Lancea Sanctum jak wolą być nazywani członkowie zgromadzenia wywodzą się od Longinusa, centuriona który zabił Chrystusa i tym samym został przeklęty przez Boga. Uświęceni to spokrewnieni, których największą siłą jest wiara i bezwarunkowe oddanie starszym zgromadzenia. Wręcz niekiedy do przesady ( jeśli stanowią władze w domenie) pilnują praw Maskarady a członkowie zgromadzenia muszą dodatkowo przestrzegać surowych kanonów opartych na Testamencie Longinusa. Można śmiało powiedzieć, że są najbardziej nieludzcy z wszystkich zgromadzeń aczkolwiek to oni stanowią pion moralny wśród Przeklętych jak nazywają inne wampiry. To zgromadzenie nie chce dążyć do władania całą społecznością, starają się pokazać innym Przeklętym boski plan i rolę jaką w nim odgrywają.

Członkowie Edit

W większości członkowie Lancea Sanctum stanowią spokrewnieni, którzy za życia byli silnie związani jakąś religią. Dzięki temu “ łatwiej” oswoić się może neofita z nową rzeczywistością w jaką jest wprowadzany. Sam Akt Przemiany jest dokładnie przedstawiony w Trzecim Kanonie Wiary i opisany jako jeden z największych grzechów. Zanim zostanie dokonany sam akt, Uświęcony musi wytłumaczyć wybranemu jak będzie wyglądać jego nieżycie, jakie są wady wampiryzmu i jego profity. Musi opowiedzieć o wiecznym głodzie i bestii która w nim zamieszka. Na sam koniec Uświęcony pyta czy kandydat z własnej woli chce przyjąć na siebie brzemię wiecznego przekleństwa czy woli od razu stanąć przed Panem.

Filozofia Edit

Członkowie zgromadzenia Lancea Sanctum wierzą, że pełnią powierzoną im role przez Boga. Tak jak Longinus wypełnił Jego Wole dobijając Chrystusa na krzyżu i spijając Jego Krew został Przeklęty lecz objawiono mu drogę poprzez Archanioła Vahishtael`a :

“Bój się mnie Longinusie, gdyż przynoszę ci ważną wiadomość.

Przeklętych jest wielu i odmawia się im przebaczenia.

Przeklęci służą ludzkości za cenę grzechu i sprawiają by zwykli śmiertelnicy się obawiali i zrozumieli że ich życia są krótkie i pełne bólu i że mogą zobaczyć swoje najbardziej żałosne odbicie w chwale

Niebios jakby przez bardzo niewyraźne lustro; a sami Przeklęci nie mogą przez to lustro niczego zobaczyć.

I taki jest los Przeklętych, by brać krew śmiertelnych, którzy mogą się spodziewać że kiedyś umrą i że ich jedynym zbawieniem jest drugie życie.

I twoim zadaniem jest ogłoszenie tej nowiny wszystkim Przeklętym, by wiedzieli że Bóg ma dla nich jakiś cel i by się radowali.”

Przykazania/ Kanony Wiary Edit

Pierwszy Kanon - Uświęceni wiedzą, że Świat Mroku w którym żyjemy jest czyśćcem, więzieniem do którego zostali wysłani Adam i Ewa po grzechu przeciwko Bogu. A przeklęci mają przypominać ich potomkom co utracili i że tylko przez prawdziwą wiarę w Boga mogą uzyskać przebaczenie.

Drugi Kanon - Maskarady należy przestrzegać za wszelką cenę. Boski zamysł był taki by karać ludzi za ich występki a wampiry mają to robić z cienia. Ludzie mają się bać otaczającego ich świata a nie Wampirzego Lorda który popadł w pychę. Z tond wampiry są wrażliwe na światło czy mają zniekształcone odbicie w lustrach.

Trzeci Kanon - Jest to jeden z najcięższych kanonów z powodu którego nie jeden raz zgromadzenie miało problemy z pozyskaniem nowych członków. Akt Przemiany może nastąpić TYLKO w przypadku gdy z kandydatem zostanie przeprowadzona rozmowa na temat jego wiary, czym zajmuję się zgromadzenie i jakie są konsekwencje samej przemiany. Trzoda ma możliwość pozyskać Bożą Łaskę a Przeklęty jest od niej odsunięty od niej do przybycia Powtórnego Jezusa Chrystusa. Jeżeli kandydat odmówi pozostaje uszanować jego wybór i zaopiekować się jego rodziną by niczego im nie zabrakło a jego samego czeka spokojna i szybka śmierć

Czwarty Kanon - mówi o grzechu Amaranthu. Jest to Grzech ponieważ diabolizując innego wampira odbiera się mu duszę a co za tym idzie odbiera mu się możliwość sądu ostatecznego. Ale jest mowa w tym przykazaniu również o tym, że Jeżeli jakiś Przeklęty popełnił straszliwy grzech przeciwko społeczności to taki osobnik nie powinien mieć możliwości stanąć przed obliczem Pana.

Piąty Kanon - w tym kanonie omawiana jest konieczność szerzenia słów założyciela zgromadzenia zapisanych w Testamencie Longinusa. Niczym Misjonarze na czarnym lądzie tak i Uświęceni muszą pokazać słuszną drogę Przeklętym.

Szósty Kanon - ukazuję prawdziwą mądrość obrzędów, w przeciwieństwie do pogańskich czynów Wiedźm nie czcimy symboli, ikon itp. W obrzędach Uświęconych chodzi o “ symboliczne” połączenie się koterii, pojedynczych spokrewnionych w jedność.

Siódmy Kanon - omówiona jest tu historia i rola Cudów Thebańskich w zgromadzeniu.

Ósmy Kanon - Poruszana jest tu kwestia ludzi, trzody, krów - jak często nazywają śmiertelnych. Mamy być niczym rolnik który pilnuję by wyrosły mu piękne plony. Trzeba pamiętać że to Tylko Ludzie i stoją niżej w hierarchii niż my ale dobry rolnik dba o plony a nie je niszczy lub się z nimi bawi.

Dziewiąty Kanon - Każdą z parafii powinien prowadzić " ten który najbardziej doskonale przejawia swoje Potępienie"

Tytuły Edit

Kardynał: jest to biskup i zarazem książe w jednej osobie

Biskup: duchowy przewodnik zgromadzenia w domenie

Ksiądz:najmilej kojarzona postać przez członków innych zgromadzeń gdyż posiada dużą wiedzę i wspiera radami praktycznie każdego kto tego potrzebuje.

Inkwizytor: odpowiednik szeryfa dla zgromadzenia, tylko nie wiadomo dlaczego nieraz wpycha się w sprawy Przeklętych. Czyżby Święta Inkwizycja rzeczywiście dalej istniała?

Korzyści wynikające ze zgromadzenia:

Spokrewnieni, którzy należą do zgromadzenia i posiadają w nim status mają możliwość dostąpić zaszczytu uczenia cudów dzięki Magi Thebańskiej.

Korzyści wynikające z dominacji w mieście:

W momencie objęcia rządów, konserwatywna władza religijna i przeświadczenie o Boskiej łasce są tak silne w obrębie miasta, że stawia to Uświęconych ponad zwykłymi Spokrewnionymi. Każdy członek Lancy jest wyłączony spod jurysdykcji dowolnych władz miasta poza Harpią i Księciem, o ile ów również nie należy do Zgromadzenia. Mistrz Elizjum spoza Lancei nie może odebrać im punktów statusu, a Szeryf nie ma możliwości wydawania im poleceń. Ochrona nie jest nadnaturalna, atak na władających Uświęconych po prostu nie mieści się w głowach, a dodatkowo jest grzechem przeciwko miastu na poziomie 3