FANDOM

Jeśli każda z uniwersalnych ścieżek uosabia w pewnym sensie naturę Arkan jakie w niej dominują, to Mastigos są odzwierciedleniem potęgi Umysłu i władzy nad Przestrzenią. Ci przebudzeni jak mało kto znają słabość rozumu i iluzję rzeczywistości narzuconą na wielowymiarowość wszechrzeczy.

„Moja wola jest prawem” - te słowa idealnie opisują wielu z kroczących tą ścieżką. Mastigos panują nad ludzką świadomością. Są doskonałymi liderami i kłamcami. Obcując na co dzień z demonami i sami mogą przejąć ich cechy.  Na drugim biegunie pozostaje archetyp wyrozumiałego, zamyślonego mędrca, skrupulatnie analizującego mroki duszy człowieczej. To szerokie spektrum zastosowań sprawia, że Mastigos odnajdują się niemal w każdej roli..  Przebudzeni tej ścieżki związani są także z Przestrzenią. Głębokie zrozumienie tego Arkanum sprawia, że Mastigos w pełni uświadamiają sobie iluzję rzeczywistości materialnej, mierzalnej w wektorach i kierunkach świata. Jednocześnie doskonale odczytują zależności pomiędzy kreacją wszechrzeczy, a jej postrzeganiem. Świat nie jest taki sam dla każdego, nikomu nie objawiają się rzeczy same w sobie. Wszystko to kłamstwo. Dym i lustra. Chory sen. Koszmar, który może być zrodzony jedynie z ludzkiego umysłu.