FANDOM

Kroczący Ścieżką Zagłady poznali śmierć. Widzieli umarłych i ich ponure królestwo, gdzie zapomnienie przepływa w materię. Dotknęli światów, w których dusze oczekują na wkroczenie w kolejny cykl spirali istnienia. Ścieżka ta przepełniona jest Arkanum Materii i Śmierci.

Moros jak nikt inny rozumieją subtelną łączność pomiędzy tymi dwoma składnikami wszechrzeczy. Śmierć jest momentem transformacji istnienia w kolejny stan, tak jak zamiana wody w parę, węgla w diament, czy ołowiu w złoto. Świadomość tych zależności czyni z kroczących tą ścieżką jednostki, dla których wszystkie skarby wszechświata są niczym, w porównaniu z bezlitosną kosą śmierci.  Moros widzą i czują zmarłych. Dotykają oni duchów i wpływają na wszelkie aspekty rozpadu i transformacji. W pewnym sensie sami stają się uosobieniem śmierci i powiernikami przemian. Są strażnikami królestw, gdzie niebyt ewoluuje w byt, a świadomość przemienia się w zapomnienie.  Można się spodziewać, że wnikliwy związek z Arkanum Śmierci czyni z nich ponuraków. To prawda, lecz nie uniwersalna. Wielu z nich afirmuje życie, gdyż już raz dotknęli Stygii i zdają sobie sprawę z tego jak ulotne jest ludzkie istnienie.