FANDOM

Krążą pogłoski, że jeżeli podążyć jaskiniami i dziurami w ziemii w Shadow wystarczająco długo i daleko, doprowadzą one to szarej krainy wiecznej ciszy – Podziemia.

Wchodzący do Podziemia najpierw natrafiają na korytarz, który wydaje się być niekończony, z wieloma drzwiami i przejściami. Dla jednych objawia się jako mauzoleum lub pałac, a dla innych jako jaskinia. Podróżowanie po Podziemiu jest zajęciem dla mistrzów Śmierci, słabsi magowie byliby głupcami, gdyby tego próbowali. Według plotek, cienie potrafią tam zmylić człowieka do zostania tam na zawsze, a czasami nawet przekonać go, że uciekł do świata żywych, a tymczasem ich ciała umierają śmiercią głodową w mrocznych sidłach.

Nawet Morosi boją się Podziemia. Ich siła pochodzi ze Stygi, Boskiej Krainy, gdzie śmierć jest lekcją i balsamem dla umęczonej duszy oraz miejscem oczekiwania, kiedy dusza przygotowuje się do następnego etapu podróży. Podziemie jest pomyłką, efektem ubocznym Otchłani, gdzie umarli nie wznoszą się do Boskości, ale zamiast tego spadają coraz bardziej w dół do niższych krain nieistnienia.

Niemniej jednak istnieją powody, aby się tam wybrać. Podobno można tam znaleźć upiory starych magów Atlantydzkich, jeśli ma się dość szczęścia albo posiada się Artefakt zapewniający połączenie sympatyczne. Krążą również plotki, że istnieją tam ruiny Atlantydy, jako cień niegdysiejszej chwały tego miasta ale nadal możliwe do splądrowania przez co odważniejszych magów.