FANDOM

Efekt: Twoja postać ma asystenta, pomocnika albo sługę na którego może liczyć. Musisz określić, w jaki sposób pozyskałeś tego towarzysza. Być może płacisz mu tak dużo, że kupiłeś sobie jego niekwestionowaną lojalność. Być może zawdzięcza życie Tobie lub Twoim przodkom. Może szantażujesz go w jakiś sposób. Tak czy inaczej wypełnia niemal każde Twoje polecenie bez oporów.

Ten towarzysz może być wykorzystany do wielu celów. Ochroniarz bez wahania skrzywdzi inne osoby. Dzieciak z ulicy zapewni kilka informacji lub kontaków. Jednak jeśli nie kontrolujesz jego umysłu, nie zrobi rzeczy, które będą dla niego niebezpieczne, lub które kłócą się z jego osobistym kodeksem. Wraz z Narratorem powinieneś określić charakter towarzysza i stworzyć jego kartę postaci.

Każde wykupienie tego Atutu oznacza kolejnego towarzysza, a liczba kropek oznacza jego umiejętności lub możliwości. Jedna kropka oznacza dziecko lub szaleńca z ograniczonymi możliwościami i pomyślunkiem. Dwie kropki to zwyczajna osoba (dwie kropki w Atrybutach i Umiejętnościach). Trzy to ktoś ponadprzeciętny (posiada trzy lub cztery cechy z trzema kropkami). Cztery sugerują kogoś cenionego i niezastąpionego (kilka cech ma cztery kropki), Towarzysz na pięć kropek to zaś ktoś absolutnie wyjątkowy (kilka cech z pięcioma kropkami, wiele z czteroma), lub ktoś z nadnaturalnymi zdolnościami.

Towarzysz tym się różni od Sojusznika, że nie wymaga rzutu na przekonanie go do pomocy. Wykonuje polecenia, chyba że zachodzą jakieś ekstremalne okoliczności.

Kara: Jeśli Towarzysz zostanie ranny, musi wykurować się zanim będzie mógł znów działać. Jeśli zginie, jest stracony na zawsze, chyba że w grę wchodzą kwestie nadnaturalne. Jeśli zmuszany jest do działania wbrew swoim zasadom, może Cię opuścić, tymczasowo lub na stałe. Jeśli utracisz Towarzysza, Punkty Doświadczenia na niego wydane są tracone.