FANDOM

STRAŻNIK Edit

Straznik

Ordo Dracul może posiadać więcej pisemnych prac, okultystycznych artefaktów, starożytnych reliktów i mistycznych zasobów niż jakakolwiek inna grupa, nie wspominając o nieocenionych ilościach tajemnic. Te rzeczy muszą być chronione przed tymi wszystkimi którzy mogą chcieć ukraść je lub wykorzystać dla własnego zysku. Nawet niewinny błąd w obchodzeniu się z tymi przedmiotami może zakończyć się straszną tragedią, dlatego tylko ci którzy zostaną uznani za odpowiedzialnych mogą zostać dopuszczeni do najcenniejszych zasobów zgromadzenia. Zadaniem Strażników jest trzymać te przedmioty z dala od rąk i umysłów nieuprawnionych do tego Spokrewnionych. Od ochrony Gniazd Żmija, do zbierania dowodów na to czy nie doszło o wycieku sekretów Smoków, Strażnicy poświęcają swoje istnienie by pomagać Ordo Dracul pozostać bezpiecznym w celu dokończenia Wielkiego Dzieła.

Nawet najmniejsze Akademie korzystają z Strażników. Tam gdzie Ordo Dracul ma większą reprezentację, Strażnicy są traktowani jako osobna klasa Smoków i są wysoce szanowani. Większość jest wyznaczona do ochrony konkretnego Gniazda Żmija, ale normalnie jest przynajmniej kilku których główną funkcją jest pilnowanie Siedziby Akademii i jej dóbr materialnych. Gdy wrogowie próbują szturmować bramy „Smoczego Zamku”, to Strażnicy wznoszą alarm i pierwsi spotykają się z nadchodzącym zagrożeniem, przy czym Zaprzysiężenie Topora dołącza się to walki tuż po nich. Ci Strażnicy, czasami nazywani Odźwiernymi Akademii, także na prośbę eskortują wysoko postawione Smoki, będąc gotowi na wszelkie próby wrogiej ingerencji z ich przełożonymi. W miejscach, gdzie urazy między Ordo Dracul a innymi zgromadzeniami są znaczne i może dojść nawet do prób asasynacji ta praktyka jest często stosowana. To także zwiększa pozycję przedstawiciela starszyzny Smoków. Gdy wchodzi na dwór Księcia by omawiać sprawy w gronie Primogenu i

towarzyszy mu trójka dobrze uzbrojonych oraz wyszkolonych w sztukach walki Spokrewnionych, jego status w domenie jest skutecznie chroniony tak jak i jego własna skóra.

Gadatliwe i nieskrywanie zdradzieckie Smoki też są obiektem uwagi Strażników. To prawda, że jest powinnością każdego Smoka by zgłaszać wszelkie naruszenia tajemnic i oznaki zdrady, ale niewielu chce poświęcać na to swój czas woląc koncentrować się na zgłębianiu wiedzy. Dlatego obowiązek wykorzeniania zdrajców i niebezpiecznych głupców spada na Strażników, zwłaszcza tych wyznaczonych do ochrony Siedziby. Jak niepokojące cienie poruszają się wśród Smoków, obserwując, słuchając i szukając wszelkich poszlak ewentualnych naruszeń. Działalność ta tworzy atmosferę paranoi, nawet na pozornie serdecznym zebraniu Smoków w wspólnej bibliotece, głosy są utrzymywane na niskim poziomie, a każdy nowoprzybyły do pokoju jest poddany choćby małej dawce podejrzeń. Z powodu trudów odcięcia się od roli tajnej policji jaką pełnią, Strażnicy często unikają pracy z nowicjuszami. Zrobienie dobrego wrażenia na Strażniku, może być istotne, ale może się spotkać z niemiłą reakcją innych Smoków, które nie będą chciały współpracować z młodym szpiegiem, nawet mimo potencjalnego zysku.