FANDOM

Ci, którzy poczuli pierwotny zew wszechświata, którzy usłyszeli śpiew zapomnianych przez czas duchów, którzy kroczą mglistymi ścieżkami wszechświatów. Określa się ich mianem Thyrsus. Wielu z nich żyje na krawędzi Upadłego Świata. Z dala od zgiełku miast, bezdusznej maszyny, kultywują to co jeszcze nie odeszło.

Thyrsus wypełnia rolę archetypu szamana i przewodnika po światach. Wszystko z powodu silnej więzi z Arkanum Ducha. Spora ich grupa jednak bardziej skłania się w kierunku życia. To Arkanum wypełnia ich tradycje, ukierunkowując ku afirmacji istnienia i doskonalenia jestestwa.  Przebudzeni kroczący tą ścieżką są często samotnikami. Tolerują oni bardziej obecność duchów niż innych ludzi. Wielu z Thyrsus na tyle oddaliło się od Upadłęgo Świata, że ciężko jest się z nimi porozumieć. Ich umysł w wielu wypadkach operuje na płaszczyznach niedostępnych tym, którzy nie poznali tajników Arkanum Ducha.  Pierwotni szamani, kultyści ekstazy afirmujący życie. Objawiają się w bardzo wielu formach. Od ortodoksyjnych po nowoczesne i pozornie nie związane z pierwotnym paradygmatem.