FANDOM

Legendy o nadludzkiej sile wampira są wszechobecne, jednakże przecież nie każdy Spokrewniony takową posiada. Jednak dyscyplina Vigoru czyni każdego wampira o wiele potężniejszym niż jakikolwiek śmiertelny jest w stanie sobie wyobrazić. Moc ta pozwala uderzyć z siłą dosłownie – jadącego samochodu. Pozwala również na unoszenie niezwykłych ciężarów jak gdyby były kartkami papieru; rozbijanie kamienia jak gdyby był szkłem oraz pokonywanie odległości tak dużych, że legendy o wampirach, których skoki zdawały się lotem są zapewne sprawką starszych o niezwykle rozwiniętej mocy Vigoru.

Koszt: 1 Vitae za scenę

Pula: Vigor nie jest jak większość dyscyplin i nie jest aktywnie testowany. Zapewnia on w zamian szereg bonusów na okres sceny, które wpływają na inne wykonywane testy. Każda kropka w Vigorze zwiększa Siłę postaci o jeden w scenie, w której jest aktywowana. Moc ta nie może być jednak aktywowana więcej, niż raz na scenę (żeby efekty się nie duplikowały). Warto zaznaczyć, że inne cechy, na które wpływ ma Siła (jak prędkość biegu) również zwiększą się w scenie, w której Vigor jest aktywny.

Ważne: w przypadku testów ataku, jak Siła + Walka Wręcz czy Siła + Broń Biała, kropki Vigoru bierze się pod uwagę tylko jeśli atak był skuteczny. Innymi słowy, moc ta nie zwiększa szansy na udany atak, ale sprawia, że jego siła (gdy jest on udany) będzie destruktywna. Co więcej, Vigor nie zwiększa maksymalnych obrażeń, jakie można zadać zgodnie z zasadami MET, ale raczej znacznie podnosi szansę na osiągnięcie maksimum (MET Rulebook, strona 210).

Uwaga! Limit ten na rzeszowskim LARPie, przynajmniej testowo na ten sezon jest zniesiony i nie obowiązuje.

Przykład: Rejczel ma Vigor na poziomie 3, Brawl na poziomie 3 oraz Siłę = 4. Zaskoczona znajduje śmiertelnego niebezpiecznie kręcącego się wokół jej schronienia po powrocie z audiencji u Księcia. Rejczel postanawia nauczyć tego ghoula *pewnie jest szpiegiem*, że to był głupi pomysł i aktywuje swój Vigor, jej siła wzrasta do 7. Jednakże jej pula TESTU na atak to wciąż 7 (4 za Siłę + 3 za Brawl). Dodaje więc bonus +3 za Vigor tylko, jeśli trafi. Vigor nie zwiększa umiejętności postaci w zakresie skoku.

Akcja: instant.